vineri, 20 martie 2009

Masoneria, subiect de campanie electorală

Dacă avansăm, să avansăm. Printre elementele noi din această campanie, se înscriu şi dezvăluirile de presă cu privire la apartenenţa la francmasonerie a unor politicieni.
Subiectul este de interes public în Republica Moldova, un stat în care 95% dintre cetăţeni se declară creştin-ortodocşi. De fapt, chiar lojele, în câteva rânduri, s-au cerut băgate în seamă şi i-au invitat pe jurnalişti să le încalce intimitatea statutară.
Către sfârşitul anului trecut, un lider al francmasoneriei moldoveneşti declara într-o conferinţă de presă că din respectiva organizaţie ocultă fac parte şi „lideri politici”, fără a da nume. Tot atunci, presa a fost anunţată că o lojă masonică din Republica Moldova s-a scindat ca urmare a „actelor de corupţie” săvârşite de unii „fraţi”. Cu alte cuvinte, în preajma alegerilor parlamentare din 5 aprilie 2009, până şi masoneria s-a regrupat şi şi-a revizuit favoriţii. Dacă acum 200 – 300 de ani masoneria mai provoca spaimă în rândul oamenilor, în zilele noastre a ajuns un fenomen de „mondenitate”, pierzându-şi însemnul „puterii”. Totuşi, ariviştii moldoveni încă mai bat la uşa acestor societăţi şi acceptă „iniţierea” scatoalcelor, imaginându-şi că aşa intră şi ei în „lumea bună”, că aşa „devin cineva”. Încă în mai 2007, când a fost înfiinţată prima lojă masonică din R. Moldova, jurnaliştii au făcut mare haz pe seama loviturilor de palme care se auzeau de după cortina scenei în care avea loc ritualul de iniţiere a moldovenilor masoniţi.
Cei care au studiat masoneria şi i-au deconspirat procedeele susţin că, pe lângă încercările de a-şi subordona funcţionarii de stat şi mass-media, metodele acesteia implică „în anumite cercuri, realizarea unor ritualuri complexe de magie neagră”. Potrivit dezvăluirilor făcute pentru publicul larg, aceste acţiuni de manipulare “sunt realizate uneori chiar de la distanţă, iar oamenii care sunt mai receptivi faţă de aceste energii înlănţuitoare, apăsătoare, le cad cu uşurinţă victime, lunecând într-un fel de somn bizar, ca de plumb. Aici nu e vorba doar de somnul fizic, ci un gen de stare abulică, de pierdere a voinţei, în care sunt cuprinşi oamenii. Această stare îi face să devină obedienţi, ascultători şi să se comporte precum nişte marionete”.
Nu avem de unde şti ce forţă psihică au masonii moldoveni şi nici nu ne interesează. Dar, cu titlu de glumă, vă imaginaţi cam ce randament de pase energetice ar trebui să presteze într-o campanie electorală în care aproape o jumătate din numărul votanţilor sunt împrăştiaţi prin lumea largă?!
Cunoscătorii susţin că masonilor li se spune clar cui să i se închine abia când ajung la “gradele superioare”. Biserica Ortodoxă Română, la fel ca alte biserici - surori, a condamnat ferm masoneria încă în 1937, printr-un act care este valabil şi astăzi. Acest lucru ar trebui să excludă situaţiile în care masoni declaraţi stau alături de preoţi, cu prilejul unor ceremonii religioase. Ar trebui să excludă şi laudele preoţilor la adresa francmasonilor. În fapt, mai vedem preoţi “respectabili” care în discuţii private sau chiar din amvon laudă milostenia respectivilor şi-i ridică la rangul de “ctitori de biserici”. N-o fi ştiind ce fac?

Eleonora LISNIC

(publicat în ziarul public municipal "Capitala", 20.03.2009)

Un comentariu:

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului