marți, 28 aprilie 2009

Cine s-a prins?

De dimineaţă, când am deschis Google, am observat linioarele şi punctele colorate care înlocuiau literele logo-ului, dar m-am gândit că o fi intervenit vreo eroare de sistem, că o fi având serverul companiei nişte probleme. :)
Abia spre seară, dintr-o ştire, am aflat ce era cu linioarele: Compania Google a marcat ziua de naştere a lui Samuel Morse, inventatorul telegrafului şi al alfabetului care îi poartă numele. Compania ne-a atras atenţia asupra acestui fapt prin transcrierea „Google“ în limbaj Morse.

Samuel Finley Breese Morse s-a născut la 27 aprilie 1791, în localitatea Charlestown, statul american Massachusetts.

Fiecare literă a alfabetului latin a fost transpusă într-o combinaţie de linii şi puncte, devenite alfabetul Morse.

Mai multe amănunte (foarte interesante!)aici.


În copilarie, chiar încercasem să memorez acest cod, dar am reuşit să ţin minte doar câteva litere. Oricum, pot semna în cod Morse: . .-.. . --- -. --- .-. .-

2 comentarii:

  1. Întîmplător am apăsat azi pe aceste linioare fiind trimis imediat la o căutare legată de Samuel Morse, astfel încât mi-am dat seama de ce însemnau aceste linioare cu puncte. Însă personal pe cât de întîmplător am nimerit acolo, pe atât de rapid am şi ieşit, astfel încât n-am mai reuşit să observ/citesc că e ziua lui astăzi. De fapt, nici nu m-am întrebat de ce google a folosit aceste linioare şi puncte :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Noi cu problemele noastre... Uneori, nu mai avem puteri să apreciem ingeniozitatea altora. Eu nici măcar n-am apăsat pe linioare! Am trecut imperturbabilă mai departe. :)

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului