marți, 19 mai 2009

Încă în martie am scris despre 60 şi 41 de mandate…


Am descoperit ceva nou despre mine :)

Aseară, căutam în arhiva blogului şi am descoperit că încă în luna martie operam cu termenii de “60 de mandate” şi “41 de mandate”.

Anume astfel s-au repartizat mandatele în Parlament după alegerile din 5 aprilie: comuniştii au 60 de mandate, iar Opoziţia are 41.
Este adevărat că nu făceam o previziune despre configuraţia actualului parlament, dar scriam despre cele “60 şi 41 de mandate” explicând cum se împart procentele acumulate în scrutin.
Dar de ce mi-au venit în minte anume aceste numere? O enigmă… :)
Nici măcar nu sunt numerele mele preferate, nici nu simbolizează nimic pentru mine…
La o adică, puteam să ofer alte exemple…
Cine ştie ce aş fi scris atunci, dacă nu mi-aş fi îngrădit deloc intuiţia?! :)
În general, însă, nu alerg după previziuni.
Pe toate le aflăm la timpul lor.

Iată fragmentul la care mă refer:
“Bunăoară, 3 sau 4 partide acced în forul legislativ acumulând în baza voturilor doar vreo 60 de mandate. Celelalte 41 de mandate ar trebui să le revină altor candidaţi. Dar aşa cum nici unul dintre ei nu a atins baremul de 6%, mandatele sunt împărţite între învingători. Respectiv, cel care a acumulat mai multe voturi în scrutin, va ajunge în posesia celei mai mari părţi din restul de 41 de mandate.”

Articol publicat la 23 martie pe blog – aici.
Varianta în rusă –
aici.
Articolul a fost publicat de ziarul municipal “Capitala”, la 25 martie, dar văd că nu l-au postat şi pe site.

4 comentarii:

  1. Ar fi fost ideal ca 3 partide să obţină fără redistribuire 60 de mandate, deoarece ca urmare a voturilor pentru partidele care nu trec pragul, la acestea se mai adaugă între 10-20 de mandate. Să ne aducem aminte de PCRM în 2001 după alegerile anticipate. A acumulat 50%, însă a obţinut 71 de mandate. Foarte răzleaţă era configuraţia politică. Acum lucrurile se mai aşează.

    RăspundețiȘtergere
  2. Exista un film semi-documentar "The Secret" (www.thesecret.tv) in care se spune ca daca iti doresti ceva nespus de mult, trebuie sa te gindesti la el cu adevarat si o sa se indeplineasca. :)

    Pe blogul meu ma intrebam de ce totusi daca comunistii au falsificat alegerile au "hotarit" sa "puna la o parte" numai 60 de posturi de deputat si nu 61, sau mai multe. Acum inteleg de ce... Tu esti de vina :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu aş fi preferat să ia Opoziţia 60 de mandate. Cred că mi-am contaminat gândul şi nu a fost direcţionat exact :) Mai am o şansă în campania viitoare :)

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului