marți, 26 mai 2009

O ciudăţenie a „Vocii Basarabiei”



În 2008, când îşi avea sediul la parterul unui bloc de locuit din cartierul Poşta Veche, postul de radio „Vocea Basarabiei” a exclus din grila sa de emisie rubrica „Horoscop”.
Explicaţia conducerii postului pentru echipa redacţională şi ascultători a fost următoarea: „Vocea Basarabiei” îşi începe şi îşi încheie ziua de emisie cu „Tatăl Nostru” şi alte rugăciuni, iar în fiecare zi de duminică şi la marile sărbători creştine transmite în direct Liturghia oficiată la Catedrala „Sfânta Teodora de la Sihla şi Sfântul Mucenic Teodor Tiron”. Să difuzezi în paralel horoscopul – s-a argumentat - ar însemna să mergi pe două cărări concomitent, să promovezi două lucruri care se bat cap în cap.

De la sfârşitul lunii septembrie 2008, „Vocea Basarabiei” îşi are sediul chiar în curtea bisericii menţionate - strada Puşkin, centrul Chişinăului.
Acum, când se află zid în zid cu biserica şi continuă să transmită Sfânta Liturghie, „Vocea Basarabiei” a reintrodus în grilă „horoscopul”...
Nu mai este valabilă explicaţia dată de administraţia postului în 2008? Ce s-o fi întâmplat cu politica editorială a "Vocii Basarabiei"?
Catedrala „Sfânta Teodora de la Sihla şi Sfântul Mucenic Teodor Tiron” face parte din Mitropolia Basarabiei, subordonată canonic Patriarhiei Ortodoxe Române.
Părerea mea despre predicţiile astrale: Oamenii slabi se conduc de ele, iar cei puternici îşi creează viaţa pe care şi-o doresc.
Apropo, în redacţii, dacă dispare conexiunea Internet sau jurnaliştii nu reuşesc să scoată în timp util textul la printer, este difuzat sau publicat un horoscop luat la întâmplare din maldărul de foi sau din arhiva redacţiei. Să ştiţi acest lucru.
Au fost cazuri de-a dreptul amuzante. Prin 2001, ediţia de Chişinău a „Jurnalului Naţional” a publicat vreo 3 sau chiar 4 zile la rând unul şi acelaşi text la rubrica „Horoscop”.
Secretarul de redacţie nu-şi făcuse treaba. :)
E.L.

Link spre site-ul "Vocii Basarabiei" - aici.
În poze: Valeriu Saharneanu, co-proprietar al „Vocii Basarabiei”, preşedinte al Uniunii Jurnaliştilor din Moldova şi Veaceslav Ţîbuleac, co-proprietar, director al postului de radio

3 comentarii:

  1. Să înţeleg, Lorica, dacă ai curaj să scrii critic despre ei, că deja nu mai lucrezi acolo? Nici colaborare de perspectivă cu Gazeta românească nu speri să ai? Ai scris undeva şi despre cenzura de la Europa Liberă?
    Că io critic chiar şi pe cei care mă hrănesc, chit că nu e prea acceptat pe la noi şi nici aiurea. Acum cu schimbarea ta, mă întreb dacă n-a devenit cumva trendy să te exprimi pe blog cu nedumeriri despre cum funcţionează redacţia în care lucrezi şi e timpul deja să mă schimb şi eu, să re-devin teribil, original? ;-)
    despre credinţă şi horoscoape nu comentez, s-ar putea să umblu la intimităţi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar dacă aş fi lucrat acolo, m-aş fi opus reintroducerii horoscopului. Dacă nu mă cunoşti foarte bine, nu cunoşti ce viziuni am şi cum sunt în general, întreabă-i pe jurnaliştii de la "Vocea Basarabiei". Ei îţi vor confirma că nu tac niciodată în situaţii ca cea despre care scriu.
    Şi, Oleg, dacă citeşti pe blog, citeşte şi profilul.
    Pentru tine precizez că ultima relatare pentru "Vocea Basarabiei" am făcut-o la 3 februarie. Pe urmă, am decis că nu mai este cazul să rămân. Nu voi spune public de ce. Nu am nici un chef. Bine că am plecat. :)

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului