vineri, 22 mai 2009

Paul Sava, un blogger de la Iaşi

Imagine din interiorul Catedralei Mitropolitane de la Iaşi


Paul Sava este un blogger de la Iaşi (România) căruia îi pasă de românii din Basarabia. Am văzut acest lucru la 7 aprilie 2007, în timpul protestelor violente de la Chişinău, precum şi în perioada următoare.

Paul a găsit blogul meu în acea zi de 7 aprilie şi mi-a lăsat un mesaj.
Am fost impresionată de dragostea frăţească a acestui tânăr (din profilul lui de blogger, am aflat că are 26 de ani).
Am fost impresionată de modul în care s-a implicat, în dorinţa de a contribui la mediatizarea evenimentelor din Basarabia. Şi alţi bloggeri de peste Prut ne-au fost aproape în acele zile, am simţit sprijinul lor şi ne-a fost de mare ajutor. Dar ştiţi ce a făcut Paul? Şi-a pus blogul la dispoziţia blogurilor şi site-urilor din Republica Moldova. S-a neglijat pe sine, şi-a neglijat vechii prieteni, şi-a dat design-ul blogului peste cap. A afişat pe frontispiciul paginii „Blogger solidar cu protestele paşnice de la Chişinău” şi chiar ne-a susţinut. Toate blogurile şi site-urile ziarelor, agenţiilor de presă de la Chişinău le-a afişat la vedere, în partea de sus a blogului. A creat o listă cuprinzătoare de link-uri către Basarabia. În acele zile, eu intram pe blogul lui pentru a vedea titlurile fierbinţi din Republica Moldova.
Şi acum promovează blogurile şi site-urile de la Chişinău.
Paul, nu vreau să spun multe cuvinte. Sper să te cunosc într-o zi, când voi vizita Iaşiul, un oraş pe care-l iubesc enorm. Este oraşul Sfintei Parascheva şi în care locuiesc români cu sânge rece şi inimă fierbinte. Exact cum li se cere unor adevăraţi patrioţi, potrivit lui Mihai Eminescu.

12 comentarii:

  1. ROMAN VERDE!!! BRAVO PAUL!!!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eleonora, Sergiu, multumesc pentru aprecieri.
    Trebuie sa fac mai multe precizari scurte:
    1. Nu sunt unionist dar cred ca Moldova trebuie ajutata de Romania sa intre cat mai repede in Uniunea Europeana.
    2. Moldova nu va face parte niciodata din NATO din cauza Rusiei.
    3.Sper ca cele 3 partide democratice sa intre in viitorul legislativ moldovean.
    4.Din pacate, contextul international nu este favorabil unei schimbari de regim in RM.
    5.Am mai ajutat la mediatizarea protestelor de la Chisinau prin traducerea unei stiri de pe unimedia.md http://paulsava.blogspot.com/2009/04/fraud-confirmed-by-members-of-central.html
    6. Am facut prea putin pentru a conta pentru cei multi din RM.
    7. Inca mai am linkuri spre bloguri ale unor cetateni din RM si spre portaluri de stiri,unimedia,Jurnal TV etc.
    Imi cer scuze daca par retinut dar va asteapta o vara foarte complicata din punct de vedere politic si mai este mult de lucru pana veti arata lumii intregi legitimitatea demersului opozitiei.
    Inchei intr-o nota optimista, afirmand ca Dorin Chirtoaca e singurul politician care merita sa fie presedintele ... Romaniei.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nici nu stieam ca blogul meu (cel vechi) este afisat la Paul pe blog...

    RăspundețiȘtergere
  4. Serge, nu am înţeles ce înseamnă "Roman verde" :(

    Paul, ştiu că ai postat şi în engleză. Cunosc toată activitatea ta din acele zile. Eu sper că vom avea o vară reuşită aici, la Chişinău.:) Dorin Chirtoacă este un tânăr politician (30 de ani) pentru care am votat şi eu în 2007, la alegerile pentru funcţia de primar al Chişinăului. (Sunt votantă PL:)) Dar, de data aceasta, eu voi fi mai reţinută şi voi spune aşa: să fie preşedinte al României omul care va merita cel mai mult în acel moment, cel mai potrivit.

    "Gîndulmeu", da, Paul a creat atunci şi un link către vechiul tău blog. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. eu nu am stiut... :(
    Eleonora intra pe mesenger

    RăspundețiȘtergere
  6. Roman verde inseamna roman sincer...roman care-si iubeste tara si lupta pentru binele ei:) alt sens ISTORIC - HAIDUC , adica roman de la munte care se adaposteste prin paduri:) si ultimul sen este - Uniforma soldatilor romani din al doilea razboi mondial tot verde era :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu ştiam că aceasta înseamnă. Mulţumesc. Mă gândeam la culorile partidelor :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu m-am agitat in acele zile.Blogul meu are ca preferinta, afisate in partea dreapta, publicatii dim Moldova

    RăspundețiȘtergere
  9. Mulţumim, Hoinarnet. Am intrat pe blogul tău şi am văzut. Am spus că au mai fost şi alte bloguri care au contribuit la mediatizarea ştirilor din Republica Moldova. Despre Paul am ştiut, pentru că a luat legătura cu mine şi m-a întrebat cu ce ne poate ajuta, s-a oferit să traducă în engleză.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pt Paul Sava: Moldova nu va face parte niciodata din NATO din cauza Rusiei.
    Din pacate, contextul international nu este favorabil unei schimbari de regim in RM.

    Nu sint de acord cu tine. Vad ca fiind un bun cunoscator al situatiei din republica moldova ai adoptat si mentatlitatea basarabenilor care asteapta rezolvarea problemelor din republica ori de la rusia ori de la Romania ori de la un context international favorabil.Adica spun: europa, comunitatea internationala nu ne este favorabila sau rusia nu ne va lasa niciodata sa ne unim cu Romania. Aceasta mentalitate este extrem de paguboasa dar din pacate este cumva inevitabila intr-o regiune care a facut parte dintr-un imperiu(URSS) .Daca se va tot astepta un context geo-politic favorabil apropierii absolut normale a Basarabiei de Romania acesta poate nu va veni niciodata. Cel mai importanta in aceasta situatie este vointa politica a romanilor basarabeni , adica incotro isi doresc ei sa mearga . Doar acordarea cetateniei nu v-a rezolva problemele lor . Ei trebuie sa ramina pe pamintul stramosilor lor nu sa plece facind pe placul acestei gasti de politruci aserviti moscovei ( voronin si zinica greuceanu) care incearca sa saraceasca si sa alunge generatia tinara , generatia activa peste hotare. Deci inconcluzie este important ca Romania sa-i sprijine permanet pe romanii din Basarabia dar acest lucru nu v-a rezolva in intregime problemele.Cetateni din republica Moldova trebuie sa voteze in aceasta directie a apropierii de Europa si de Romania.Pentru ca daca oamenii vor vota iarasi in proportie mare cu comnistii cum se va mai putea legitima ajutorul si interventia Romaniei?

    RăspundețiȘtergere
  11. Dle Solovastru, vă mulţumesc foarte, foarte mult pentru această explicaţie.
    Vreau şi eu să-şi mai revadă Paul unele opinii. Nu merită să te temi de Rusia şi să-i exagerezi capacitatea de influenţă.
    Privesc documentare pe posturile tv ruseşti şi văd care-i situaţia pe ansamblu şi în domeniul social-economic, şi în armată. E jale... Au cu ce se ocupa ruşii la ei acasă, au multe de făcut şi nu înţeleg de ce nu se apucă serios de treabă!? Dacă se mai extind de grija altora, se vor rupe! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Aa ai perfecta dreptate cu problemele interne ( economice , militare , sociale) ale rusiei.Si ele nu sint de azi de ieri.Insa in loc sa se focuseze pe rezolvarea lor guvernul rusesc cam ascunde gunoiul sub pres si face ca orice regim comunist care isi manipuleaza si minte proprii cetateni spunindu-le ca problemele interne ( cauzate de incapacitatea guvernantilor) sint de fapt cauzate din exterior.E o veche tactica a guvernelor comuniste de a arunca astfel de perdele de fum.Nu degeaba au inceput toate aceste declaratii ale lui putin , medvedev si altor inalti demnitari rusi contra Romaniei. Rusia e lovita foarte puternic de criza , cetatenii vor stringe cureaua asa ca medb=vedev le arata bau-baul : revizionistii romani si Romania Mare. Problema e ca noua romanilor cam ne place sa ne uitam la ce fac altii si sa steptam un context favorabil.Iar basarabenii ca niste romani verzi ce sint ( daca tot a folosit cineva expresia asta) nu fac exceptie. E clar ca atit unirea de la 1918 cat si anexarea basarabiei de catre rusia s-au facut in niste situatii internationale speciale fara de care ambele evenimente nu s-ar fi intimplat dar totusi nu se poate astepta din exterior la infinit rezolvarea pentru problemele noastre.

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului