sâmbătă, 6 iunie 2009

Despre întâlnirea bloggerilor


Îmi place ideea organizării unei întâlniri a bloggerilor, lansată de „În GÎND îmi vine un GÎND” şi voi merge cu plăcere la ea, dacă se va produce.
Nu cred că avem vreun motiv serios pentru ezitare. Ce risc poate exista în situaţia în care ne întâlnim într-un spaţiu deschis şi public, pentru a ne vedea la faţă şi a schimba câteva vorbe?!
De provocatori nu mi-e teamă, pentru că am experienţa unei activităţi de vreo 15 ani în jurnalism. Dacă vor veni securişti să ne filmeze, foarte bine. Când se vor deschide arhivele statului, nepoţii noştri vor avea acces la cadre inedite. :)
În plus, Republica Moldova este atât de mică, încât cu siguranţă că ne-am întâlnit unii cu alţii pe stradă sau la anumite evenimente, dar nu am făcut cunoştinţă. De exemplu, eu sunt sigură că am văzut-o pe Oxana Greadcenco la Mişcarea Ecologistă din Moldova, cu nişte ani în urmă.
Paul Sava, un blogger de la Iaşi, ne oferă nişte sfaturi preţioase cu referire la organizarea întâlnirii şi aspectele de care ar trebui să ţinem cont. Preiau comentariul lui Paul de pe "În GÎND îmi vine un GÎND”:

Paul Sava către
GîndulMeu:
„Excelentă şi interesantă ideea ta. Vine într-un moment extrem de oportun pentru societatea civilă din RM şi implicit din Chişinău.
1. Nu excludeţi pe niciun blogger de la întâlnirile de bloggeri, chiar dacă au nişte convingeri care nu vă convin.
2. Invitaţi în mod expres nişte bloggeri consacraţi. Dar întâlnirea să fie deschisă oricui.
3. Atenţie la flameri. Flamerii sunt comentatorii pe forumuri, site-uri, bloguri sau administratori de bloguri, site-uri sau forumuri care încearcă să compromită o idee constructivă. Să luăm un exemplu: să zicem că apare un blogger din RM care îşi face blog şi zice că ţine cu Filat, Ghimpu sau Chirtoacă. Dar el la un moment dat va ataca pe Filat, dacă zice că ţine cu Urechean. Metodele lor sunt: inducerea îndoielii, ironizarea, emiterea unei judecăţi extreme, neargumentarea unor idei majore false şi manipulatoare.
De exemplu, “Ghimpu este comunist pentru ca a luat bani de la Voronin”.
4. Stabiliţi o locaţie accesibilă. Nu căutaţi un local de fiţe sau luxos. Căutaţi să obţineţi acoperire mediatică şi înainte de desfăşurarea întâlnirii, dar şi după.
5. Stabiliţi nişte subiecte de discuţie care să aiba un caracter neutru, care să nu-i radicalizeze pe participanţi.
6. Ascultaţi, respectaţi, înţelegeţi şi punctul de vedere al Celuilalt.
7. Promovaţi întâlnirea de bloggeri prin bannere.
8. Nu schimbaţi pe ultima sută de metri locaţia şi data întâlnirii.
9. Puteţi face întâlniri de bloggeri de nişă: bloggerii interesaţi de carte sau bloggerii interesaţi de film, bloggerii interesaţi de muzică, bloggeri interesaţi de colecţii, bloggerii interesaţi de culturi internaţionale, bloggerii interesaţi de sport sau politică.
10. Faceţi o întâlnire de bloggeri măcar odata la două luni.
Sunt nişte sfaturi de care puteţi sau nu să luaţi seama.
11. Nu daţi dovadă pe faţă de partizanat politic. Nu-i înjuraţi pe bloggerii comunişti. Un blogger care simpatizeză cu Filat sau Chirtoacă să nu discrediteze pe cineva care ţine cu alt politician, acum, opoziţie, liberal.
12. Este mai simplu să scrii şi să zici “blogmeet”, decât “întâlnire de bloggeri”.
(este adevărat că aveţi cuvinte uzuale în limba vorbită la Chişinău preluate din engleză? Am auzit odata la Moldova 1, la un meci, cuvântul “trainer” în loc de “antrenor”, sau e adevărat că ziceţi “prezent”- engleză “present” la “cadou”, “dar” - ceva oferit în semn de recunoştinţă?)
13. Mulţi bloggeri români, din Iaşi, Bucureşti, ajung să lucreze drept consultanţi de comunicare sau de vânzări pentru companii. Blogul, fie el şi personal, este o experienţă.
Aş fi extrem de fericit să pot participa anul acesta la o întâlnire a bloggerilor moldoveni din Chişinău, la Chişinău.
Aş fi extrem de fericit să pot ajuta la organizarea unei întâlniri de bloggeri la Iaşi cu invitaţi din blogosfera moldoveană.
P.S. Să o fac şi pe avocatul diavolului.
Eu, dacă aş fi din PCRM şi PPCD, aş încerca să dezbin blogosfera liberală sau democratică din RM. Blogosfera poate ajuta foarte mult partidele, INDIFERENT de orientarea politică. Dictonul latin: “Divide et impera”, “Dezbină şi stăpâneşte”.
P.P.S. Ştie cineva vreun portal de ştiri sau vreun ziar necomunist din RM care are nevoie de consultant de vânzări, traducător (engleză) sau reporter (necunoscător de rusă)? Mă bate un gând să stau vreo 6 luni prin RM…Field work…Ce vin din Basarabia mi-aţi recomanda? :D”
Despre Paul Sava – aici.

18 comentarii:

  1. s-ar putea :), mai ales că treceam pe la Mişcarea Ecologistă des, ori de câte ori veneam la Chişinău (i-am vizitat şi acum când am mers acasă :) ). Să fi ştiut atunci...:)

    cât despre idee, aprob din tot sufletul...dacă voi fi în Moldova (puţin probabil :( ) vin şi eu neapărat...

    RăspundețiȘtergere
  2. "Eu, dacă aş fi din PCRM şi PPCD, aş încerca să dezbin blogosfera liberală..."
    Cind iti faci un blog sau faci chat pina ametesti, deja iti pot un punct ca IQ tau lasa de dorit, nu mai vorbim de capacitea de a intelege esentile in politica. Majoritatea blogerilor din moldova au devernit analisti politci, blogeri care incurca paranoia cu adevarata politica. Cindva credeam ca cei care pledeaza pentru democratie si integrare eu, limba romana, toti sunt chiar inteligenti, dar se vede ca nu e chiar asa. Se vede ca inteligenta e alta... mediocri sunt peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit cu atenţie mesajul tău şi sunt nevoită să-ţi dau dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamna, daca mai sunteti on-line, intrati va rog pe bloggul meu, si expuneti-va parerea de femeie despre ultimul meu articol. Merci.

    RăspundețiȘtergere
  5. quasar,cand vei afla ce e adevarata politica, vrei primi Premiul Nobel. De ce crezi ca detinerea unui blog este un indicator al unei inteligenti deficitare?
    "cind iti faci un blog sau faci chat pina ametesti, deja iti pot un punct ca IQ tau lasa de dorit"
    Eleonora, o corectura rapida trebuie sa fac. "Divide et impera" inseamna "Dezbina si stapaneste". "Impera" nu inseamna "cucereste".
    Sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am fost atentă, Paul. Cunosc şi eu latina. Bine că era corect dictonul orginal :) Am corectat.

    Ivan, voi comenta mai târziu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Paula Siva, despre quasar "cand vei afla ce e adevarata politica, vrei primi Premiul Nobel."
    Politica adevarata(in contextul RM) cel putin este cea care se raporteaza la realitati, iar majorittea blogerilor fac politica populista, utopica, fac doar isterie pentru ca inca nu a reusit sa se adapteze la politica care a evoluat. E timpul sa ne ridicam la alt nivel in abordarile politice, nu sa tratam totul doar prin prisma comunismului(care de mult nu mai este realitate), doar a limbii, unionismului si sa ajungem ca ignoram bunul simt. Mie imi place actiunile PPCD-ului, problema e ca multi dau faliment mintal si nu reusec sa se adapteze, raman cu ideile vechi. Nimeni nu cedeaza lima istoria si toate aspiratiile nationale, e vorba ca trebuie sa facem ceva real, 20 de ani am tot vorbit in politica despre liba si istorie, la ce am ajuns? Eu m-am plitisit de asta si vreau ceva real. Daca nu vom polariza toata societatea spre o idee pragmatica si acceptabila pentru toti, favorabila interesului national, atunci nu imi pot imagina reaizarea aspiratiilor noastre, vom continaua mai departe sa ne batem in piept cit de anticomunisti, deomacrati suntem. PCRM si liberalii, ambele tabdere in mod egal, au dat dovada de incapacitate in politica, sau comportat imatur, pacat ca nu vor fi taxati dur si pe masura, lumea la noi, si unii si altii, mai continua sa gideasca cu lozinci, populisme, idiologii, si alte de soiul acesta. Mai avem de invat inca multe, se pare ca cei care striga tare despre democratie inca nu au inteles exact ce este asta, nu avem de unde sa intlegem, suntem inca o societate in tranzitie si sunt multe lucruri subtile care trebuie sa le insusim, nu numai sa le auzim de la europeni sau americani si sa credem ca deja stim ce-i demaocratie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Quasar: Un Quasar (provine de la QUASi-stellAR radio source) este extrem de strălucitoare şi foarte depărtată şi este un nucleu galactic activ. Prima dată au fost identificate ca fiind mari surse de energie în spectrul roşu, surse de energie electromagnetică incluzând aici şi undele radio şi spectrul vizibil care erau poziţionate mai degrabă ca şi la o stea decât la un alt obiect cosmic. Deşi la început apăruseră controverse în lumea astronomică despre misterioasa natură a acestor obiecte s-a ajuns la un consens: un quasar este un halou compact de materie ce survolează în jurul centrului unei găuri negre unei galaxii tinere. Găurile negre sunt de miliarde de ori mai masive decât Soarele. Au fost descoperiţi 200.000 mii de quasari, la o distanta intre 780 de milioane si 28 miliarde de ani lumina. Toţi de la începuturile Universului. Unii dintre aceştia par să se fi format în urma coliziunilor dintre galaxii învecinate.
    (Wikipedia)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Quasar
    A quasi-stellar radio source (quasar) is a powerfully energetic and distant galaxy with an active galactic nucleus. Quasars were first identified as being high redshift sources of electromagnetic energy, including radio waves and visible light, that were point-like, similar to stars, rather than extended sources similar to galaxies.
    While there was initially some controversy over the nature of these objects — as recently as the early 1980s, there was no clear consensus as to their nature — there is now a scientific consensus that a quasar is a compact region 10-10,000 times the Schwarzschild radius of the central supermassive black hole of a galaxy, powered by its accretion disc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Quasar to Eleonora Lisnnic ---> :) m-ai demascat!

    RăspundețiȘtergere
  10. Oamenii sunt grăbiţi, ratează lucruri interesante. Puţini s-ar fi obosit să se întrebe ce înseamnă nick-ul tău. Nu te-am "demascat" :), am făcut accesibilă informaţia.

    RăspundețiȘtergere
  11. Quasar(Iurie) to Eleonora Lisnic ---> Atunci eşti un jurnalist autentic. :-)

    RăspundețiȘtergere
  12. Mai întâi de toate, am fost o bună elevă. Taică-meu predă fizica şi este un profesor care mereu are de spus lucruri noi şi interesante.

    RăspundețiȘtergere
  13. Iurie to Eleonora Lisnic---> Am vazut ca scrii poiezii, ai publicat si o carte. Proza nu scrii?

    RăspundețiȘtergere
  14. Scriu şi voi publica la momentul potrivit. Am debutat cu proză SF "cu nuanţe de psihologie şi filosofie" şi am publicat între 13 şi 20 de ani în diverse reviste. Pe urmă, am publicat doar articole şi ştiri.

    RăspundețiȘtergere
  15. Iurie to Eleonora Lisnic ---> Dupa cum observi, am transformat tema de mai sus in chat... sper ca nu te deranjeaza. Proza SF?... Deaceea blogul tau contine o multime de articole despre extraterestri si teorii cu civilizatii subterane. :-) Ce autori iti plac cel mai mult?...ma refer la proza. In poiezie nu pricep prea mult, dar poate si deloc.

    RăspundețiȘtergere
  16. Iurie, eu nu am nici un articol despre civilizaţiile din "universul cav". Mă refer la această teorie într-un comentariu. Despre extratereştri, mi-am expus părerea în articolul "NASA ne pregăteşte moral...". Este în arhiva lunii iunie. Eu cred ceea ce spun sfinţii părinţi.
    Cât despre poezie, nu trebuie "să te pricepi" - îţi place sau ba.

    RăspundețiȘtergere
  17. Eleonora ma gindesc ca ar trebui sa fiu si eu prieten al acestui site :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Cum vrei. Nu ştiu cine eşti.
    Pe http://stiribasarabia.blogspot.com/
    (Ştiri din Republica Moldova), redactorul-şef de la ziarul comunist s-a înscris la "Prieteni". Nu-l blochez. Îl las aşa, poate l-a vedea Voronin :)

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului