marți, 2 iunie 2009

O româncă renunţase să zboare cu avionul dispărut în Atlantic


O româncă şi-a anulat în ultimul moment plecarea din Rio de Janeiro la Paris cu avionul Air France dispărut în Atlantic, informează “Realitatea TV” şi ziarul “Gândul”.
Oana Vădeanu Spudeit
(foto) a lucrat ca reporter la departamentul de ştiri al postului de radio “Vest”, din Timişoara, şi timp de şapte ani a fost prietena lui Dani Oţil (actualul iubit al Mihaelei Rădulescu), care pe atunci îi era coleg de radio.
Acum aproape doi ani, Oana s-a căsătorit în Brazilia, locuind acum în localitatea Florianopolis, la 1.000 de kilometri sud de Rio de Janeiro.
"Nu am mai fost acasă de un an şi jumătate şi m-am gândit să merg cu fiica mea de zece luni, Anais, să-şi cunoască bunicii din România. Am fost la o agenţie de turism şi am făcut rezervare pentru cursa din 1 iunie a Air France. Pentru că biletul până la Rio era foarte scump, am decis să mai aşteptăm câteva zile. Când am revenit la agenţie, am găsit o variantă mai ieftină cu Iberia, dar pentru 8 iunie, aşa că am anulat rezervarea pentru Air France", a povestit, pentru "Gândul", Oana Vădeanu.
De dimineaţă a deschis, ca de obicei, computerul ca să citească ziarele din Brazilia şi România şi a văzut vestea despre dispariţia avionului.

"Am îngheţat când am citit ştirea. Am verificat încă o dată dacă era cursa la care aveam rezervare. Era. Am luat-o pe Anais în braţe şi i-am mulţumit lui Dumnezeu că n-am fost în acel avion. Sunt încă împietrită. Cineva acolo sus ne iubeşte", a declarat Oana Vădeanu Spudeit.

Românca aflată la bordul aeronavei Air France care a dispărut deasupra Oceanului Atlantic se numeşte Violeta Băjenaru-Declerck, este cadru universitar la Ecole de Bois din Nantes (Franţa) şi este originară din Buzău.

Datele de identificare ale româncei au fost transmise de autorităţile franceze prin intermediul Consulatului de la Paris, ajungând la Ministerul român de Interne, care a anunţat familia, relatează Mediafax.


Cele 228 de persoane aflate la bordul avionului Air France dispărut luni, 1 iunie, deasupra Oceanului Atlantic, erau cetăţeni din 32 de ţări, între care 73 de francezi, 58 de brazilieni şi 26 de germani, a anunţat Ministerul francez al Transporturilor, citat de AFP.

Conform ministerului, pe lângă 61 de pasageri francezi, cei 12 membri ai echipajului au de asemenea naţionalitate franceză.
Presa rusă scrie că la bordul avionului se afla şi un rus.

AFP, preluată de Mediafax, prezintă naţionalităţile celor 216 pasageri de la bordul avionului Airbus A330. Detalii - aici.

Zona în care a dispărut luni, 1 iunie 2009, avionul Airbus A330 al Air France a fost localizată cu o aproximaţie de câteva zeci de mile nautice, a declarat directorul general al Air France, Pierre-Henry Gourgeon, în cursul unei conferinţe de presă organizate la aeroportul Roissy.
Catastrofa care ne loveşte pe toţi s-a produs la jumătatea drumului dintre coasta braziliană şi coasta africană, iar zona vizată este identificată cu aproximaţie de câteva zeci de mile nautice", a declarat Gourgeon. O milă nautică este echivalentă cu 1.85 kilometri.
"Air France este rănită moral, iar toată comunitatea Air France suferă enorm", a adăugat directorul general, dând asigurări familiilor dispăruţilor că societatea va face "toate eforturile materiale şi financiare pentru a le ajuta".
El a declarat şi că "avionul este echipat cu balize Argos, care pot emite mai multe zile şi permit să fie reperate".

Atât Franţa, cât şi Brazilia au lansat operaţiuni de căutare în largul coastelor braziliene, pentru a repera măcar locul în care s-ar putea găsi avionul, însă autorităţile braziliene estimează că va mai dura foarte mult până să dea de urma aeronavei.

Avionul Airbus al Air France cu 228 de persoane la bord a dispărut de pe ecranele radarelor în Brazilia, luni, 1 iunie, la 06.00 GMT (09.00, ora României). Ipoteza "cea mai probabilă" este că avionul Air France "a fost lovit de fulger", potrivit lui François Brousse, director de comunicare al companiei franceze.
Turbulenţele şi fulgerele pot explica numai parţial incidentul, spun experţii.

Citiţi pe Blog do Clausewitz:
Vôo AF 447 e uma mensagem de paz e esperança...

3 comentarii:

  1. Acum nu ma conteaza motivul disparitiei...
    Primul gand care mi-a venit a fost acela a filmului "Lost", da situatia e destul de grava. Totusi, oamenii vor continua sa calatoreasca la fel de mult cum au facut-o pana acum, pt ca avionul ramane a fi cel mai sigur mijloc de transport.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie nu Lost mi-a venit in cap, ci mai degraba un film in care un avion a disparut de pe radare si a ajuns in alta dimensiune. De asemenea, imi aminteste de experimentele facute cu Einstein si de ce zicea el ca ar fi descoperit, dar ca inca nu suntem pregatiti pentru aceasta informatie. oricum nu ar fi, cert este ca desi avem echipamente atat de performante, iata ca navele dispar fara urma si in secolul nostru. Sper doar ca toti sunt in viata. Poate ii gasesc repede si nevatamati.

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului