miercuri, 22 iulie 2009

Lei albi, lei galbeni, lei gri, lei maro… Leu viu să fie!


Am publicat anterior pe blog o poză cu un pui de leu alb şi un prieten a exclamat mirat: “Există lei albi?”. 


Leii trăiesc în Africa şi într-o regiune din India. Cei mai mulţi lei albi există în Africa de Sud, dar abia astăzi am găsit detalii despre aceste feline deosebite.  

Reproduc din ziarul “Cotidianul”: “Leii albi nu sunt albinoşi: culoarea albă a blăniţei este dată de o mutaţie genetică rară. Leii albi nu fac parte dintr-o subspecie şi sunt foarte rar întâlniţi în sălbăticie. 

Gena care este răspunzătoare de culoarea albă a leilor este una recesivă, astfel, pentru ca mutaţia genetică să se manifeste, trebuie ca ambii părinţi ai puilor de lei albi să fie purtători ai acestei gene recesive. În 1995, în lume existau mai puţin de 10 lei albi. Astăzi, în întreaga lume nu există mai mult de 300 de astfel de exemplare”. 

Apropo, de astăzi, 22 iulie 2009, până la 23 august, Soarele “va trece” prin dreptul Constelaţiei Leului - de aici şi denumirea zodiei. Am scris pe blog că nu ţin cont de previziunile astrale şi nu recomand nimănui să aplece urechea la ele. 


Oricum, este plăcut să te fi născut “Leu” – sună bine. :) Grupul de stele numit “Constelaţia Leului” pare să aibă forma “regelui animalelor”, dacă îl priveşti timp îndelungat, cu multă atenţie şi suficientă imaginaţie. :)
 

Eclesiastul spune că “Un leu viu este mai bun decât un leu mort”. În alte traduceri, afirmaţia este redată în felul următor: “Un câine viu este mai bun decât un leu mort”. Eu cred că prima variantă redă mai fidel sensul original - o cunosc dintr-o traducere aprobată de Patriarhia Ortodoxă Română. 

12 comentarii:

  1. Leii albi sunt un mister!Oare cum a reusit aceasta schibare genetica moleculara la nivelul ADN sa creeze un astfel de monument al naturii?Desi am 12 ani,de mica am fost ECOlogista!Nu am lasat pe nimeni sa ma ia peste picior datorita acestui lucru!Eu nu vad un defect,prinurmare nu trebuie ascuns!Iubesc felinele,la fel ca pe orice vietate cemi iese in cale!Leii albi sunt clar rezultatul unei incrucisari de rasa!Trebuie protejati si,cine stie?daca in 15 ani de la mai mutin de 10 lei albi sa ajuns la 300,poate ca peste 25 de ani vor fi o rasa obisnuita,la fel ca rasa galbena de leu!Dar,daca nu se vor lua masuri in privinta braconajului si a pietei negre nu doar viitorul leilor albi ci si a tuturor animalelor,insectelor,plantelor si poate chiar a omului va fi in pericol

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai perfecta dreptate.Trebuie sa protejam animalele sau daca nu nu vor mai exista si ar fi pacat.

      Ștergere
  2. este minunat sa auzi ca acesti lei au o gena asa speciala,chiar daca am 12 ani stiu foarte multe lucruri despre lei si despre multe alte animale ......este groaznik ca oamenii vaneaza aceste minunate fiinte sunt pur si simplu niste CANIBALII INSETATI DE BANIXx(X(

    RăspundețiȘtergere
  3. acesti lei sunt minunati si daca as putea face ceva ca sa ajut la cresterea populatiei lor ar fi super!:D....dar din pacate acum sunt prea mica:(.....insa cine vaneaza aceste animale ar trebui pedepste aspru deoarece leii albi nu sunt foarte numerosi

    RăspundețiȘtergere
  4. Mă bucur că ai revenit şi îţi mulţumesc mult pentru comentariu. Sunt de acord cu tine: omul trebuie să ţină minte că este şi el o creatură, să respecte şi să protejeze Creaţia lui Dumnezeu.
    Răii chiar merită să fie numiţi şi canibali, cum le spui tu. Potrivit DEX-ului, cu sens figurat, canibal este şi „omul crud, sălbatic, feroce”, nu doar cel care se hrăneşte cu reprezentanţi ai speciei sale.

    Eu aş vrea să fie interzisă şi exploatarea animalelor la circ sau în grădini zoologice. Cred că doar rezervaţiile sunt acceptabile. Copiii pot vedea cămile, zebre, elefanţi, lei şi maimuţe la tv. Mereu mi-a fost milă de animalele de la zoo şi în copilărie am rămas dezamăgită că sunt cam murdare şi ciufulite, nu aşa cum mi le imaginam eu :)

    Am privit un documentar rusesc despre felul în care sunt dresaţi caii la circ şi m-a indignat metoda: sunt loviţi cu biciul peste picioare. În timpul reprezentaţiilor, în văzul oamenilor, dresorul îi atinge uşor, dar ei execută comenzile nu din complezenţă şi simpatie, dar pentru că-şi amintesc durerea.
    Adevăraţii dresori, care au preluat tehnicile triburilor indiene (pieilor roşii), nici nu înhamă caii în modul tradiţional – le îmbracă doar o lesă pe gât şi atât. Nu au zăbale în dinţi. Sunt învăţaţi să păşească frumos fără violenţă – parcă ar înţelege totul şi ar face-o de plăcere. Nu sunt niciodată loviţi. Realizatorii filmului au demonstrat că asemenea cai nu se tem de bici, nu tresar la vederea lui - habar nu au că oamenii le pot provoca durere. Caii dresaţi prin această metodă au pasul graţios, alură maiestuoasă. Cei de la circ par robotizaţi şi, bieţii de ei, când îmbătrânesc sunt duşi la măcelărie. Omul nu le arată pic de respect, după ce-i chinuie pe parcursul vieţii.

    Au fost cazuri când tigrii sau leii şi-au atacat dresorii pe arena circului. Şi o fi avut felinele destule motive.

    Nu-ţi fă griji, la sigur că există oameni cumsecade care au grijă ca leii albi să fie ocrotiţi. Se vor înmulţi. Mai ştii unde vei ajunge pe parcursul vieţii... Poate că acesta va fi domeniul tău de activitate, dacă îţi vei dori.

    Poze calitative cu lei albi şi de tot felul găseşti aici: http://pixdaus.com/
    Dă căutare pe site pentru „lion” şi vei găsi zeci de fotografii.
    Şi mie mi-au plăcut leii de când mă ţin minte. Pe la 3-5 ani aveam o bluziţă cu leuţi şi devenise preferata mea. Abia pe la 13 am aflat că sunt născută în zodia Leului şi mi-a plăcut vestea :)

    Numai bine! Vacanţă cât mai plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  5. imi plac si lei galbeni doar ca imi plac mai mult lei albi. si mie mi se spune leu si asa ca ii iubesc pe toti.:*:*:*:*:X:X:X:X:X

    RăspundețiȘtergere
  6. Mie-mi plac leii de la BNR şi BNM.

    RăspundețiȘtergere
  7. Îmi place leoaica din penultima poză.

    RăspundețiȘtergere
  8. am urmarit odata un dok pe dyscovery cu o leoaic care crestea un pui de antilopa si de atunci am ramas sokat cata inima poate saaiba si acest creaturi care sunt superbe in tot sensu cuvantului.De as avea puetre financiara mare leas ajuta cu cel mai mare drag :X

    RăspundețiȘtergere
  9. leii albi sunt o specie minunata, alti oameni le pleac lei pentru blana lor frumoasa.dar noi oamenii trebuie sa ocrotim lei ,pentru ca toti stim ca leul e regele animalelor fara rege veata pentru animale nui,anu acesta daca sunt 300 de lei albi anu vitor trebuie sa fie mai multi da nu mai putin.eu sunt o admiradora de animale si imi plac mult leii .si sunt in zodia de leu sunt ca un leu si ii inteleg bine dece se poarta asa pentru a vetui si in viitor cind o sa devin medic de animale o sai ocrotes.pentrumine animalele sunt tot ce am eu mai scump.

    RăspundețiȘtergere
  10. din cauza oamenilor leii sunt asa de putini....

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului