vineri, 31 iulie 2009

Nu merită Lupu să fie preşedinte. Republica Moldova merită un preşedinte care să o reprezinte

„Nici n-am biruit, nici n-am pierdut... De-amu suntem cu Dumnezeu... Şi creştini să fim tot timpul”, spunea astăzi un ascultător din Măgdăceşti al „Vocii Basarabiei”, într-o intervenţie la emisiunea de dedicaţii. Aceasta, după ce mai mulţi ascultători au telefonat şi au felicitat pe toată lumea cu „prilejul victoriei”. O femeie spunea pe acelaşi post de radio că Marian Lupu merită să fie preşedinte, pentru a ne reprezenta în exterior „cu vorba lui dulce românească”. În exaltarea ei, femeia nici nu s-a gândit că riscă să-l ofenseze pe Lupu, care de nenumărate ori a spus că limba se numeşte „moldovenească”.
Eu nu am simţit nici multă bucurie, nici mare întristare după anunţarea rezultatelor de la CEC. Pentru că situaţia este foarte neclară şi evoluţia ei va depinde de deciziile politicienilor. Este trist că atât de mulţi oameni au votat încă pentru comunişti. Mă bucur că Partidul Comuniştilor are cu 12 mandate mai puţin decât în fostul parlament, dar nu cred că ex-comunistul Marian Lupu, recent instalat în fruntea Partidului Democrat, merită să fie preşedintele nostru.
Am avut alegeri parlamentare anticipate datorită curajului tinerilor care au ieşit în stradă să protesteze după fraudarea alegerilor din 5 aprilie, datorită demnităţii de care au dat dovadă cei 41 de deputaţi din PL, PLDM şi AMN, care, în pofida presiunilor şi şantajului, nu au votat pentru candidatul comuniştilor la funcţia de preşedinte al Republicii Moldova. Ce făcea atunci Marian Lupu? Acuza Opoziţia şi România de „lovitură de stat”, stătea la cald în sânul Partidului Comuniştilor şi nici că-i păsa de tinerii omorâţi în bătăi prin comisariate, de oamenii nevinovaţi arestaţi cu sutele în stradă şi torturaţi la Poliţie. A stat în PCRM de dragul carierei? Să-i fie de bine! Dar înseamnă că este lipsit de scrupule. Un preşedinte trebuie să aibă onoare şi să iubească adevărul.
Actuala situaţie politică de la noi a decurs din mult curaj, demnitate, dar şi multă durere. Se bazează pe jertfă de sânge, chiar. Ce are Marian Lupu în comun cu toate acestea, de cred unii că merită să fie preşedinte al Republicii Moldova şi să ne reprezinte statul în exterior?! Nimic. Iar memoria scurtă este soră bună cu prostia. Cei din afara Republicii Moldova care fac lobby pentru Lupu, ar face mai bine să-l invite la ei şi să-i dea o funcţie. Una care să-i permită să se fandosească la maxim, iar ei să-l admire nestingheriţi, dacă le place.
Vlad Filat, preşedintele PLDM, spunea astăzi că preşedintele Republicii Moldova ar trebui să fie o persoană din afara partidelor politice. Aceasta ar fi o variantă optimă. Să vedem ce candidaţi vor fi avansaţi.

P.S.:

Lupu pronunţă primul sintagma de „lovitură de stat”, înaintea lui Voronin, la întâlnirea cu liderii Opoziţiei din după-amiaza zilei de 7 aprilie. Priviţi aici, de la minutul 6.45.


32 de comentarii:

  1. Mare curaj, Eleonora, mare curaj din partea ta sa iesi din rand si sa te impotrivesti jocurilor facute in exteriorul RM de catre altii pentru evolutia voastra politica.
    Iti multumesc ca esti altfel si ca nu gandesti ca un simplu om din multimea amorfa.
    Eleonora, acest articol de blog iti va aduce, probabil, multe adversitati. Dar sa stii ca ai respectul meu pentru verticalitatea si onestitatea de care ai dat si dai dovada.
    Sunt total de acord cu tine dintr-ul singur motiv: Marian Lupu nu are calificarea morala sa gestioneze RM dupa uciderea lui Valeriu de catre comunistii lui.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc, Paul, pentru apreciere. Nu simt că aş avea mare curaj şi ştiu că sunt mulţi oameni care gândesc ca mine. Lupu nu trebie lăsat să beneficieze de pe urma suferinţei la care a fost complice. Asta e foarte clar pentru mine.
    Iar cei din afară vor fi nevoiţi să accepte deciziile luate în interioriorul RM. Cât de independente şi cât de juste vor fi acestea, vom vedea.

    RăspundețiȘtergere
  3. O candidatura buna ar fi Ion Sturza ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sturza mi-a rămas în memorie cu o explicaţie oferită în Parlament în 1998, când era prim-ministru. A spus că sunt bani la Buget, dar nu plăteşte salariile pentru că ar creşte inflaţia, iar controlul inflaţiei este condiţia pusă de BM şi FMI. Între timp, oamenii mureau la sate de foame. Iar venirea comuniştilor la putere a fost mult facilitată de faptul că oamenii nu primeau salariile şi pensiile luni în şir.

    RăspundețiȘtergere
  5. Aşadar, Lorica, nu prea o să găseşti în RM catindat mai bun pentru funcţia asta de faţadă decît înaltul, chipeşul, şcolitul cu nume românesc Marian, care este Lup. Nu-mi place deloc şi l-am numit la prima lui conferinţă de la sediul PD oportunist şi încă cu ceva epitete, dar la ultima-le conferinţă din campanie, cînd am simţit că acest şmecher ipocrit e unsul occidentului m-am bucurat nespus şi am asistat calm la scrutin: am putea cu el să scăpăm de urgie încet, paşnic, da' definitiv. Am votat un partid liberal, însă acum cred că Lupu va trebui acceptat cu toate pretenţiile lui, înscăunat presidateli, să meargă la reuniuni internaţionale şi conferinţe diverse, unde să bată cîmpii cu graţie în rusă, franceză, engleză în numele nostru, putînd fi reperat de camere din prima, iar guvernarea să încapă în sfîrşit pe mîna deştepţilor sau doar bine intenţionaţilor liberali sau populari.

    RăspundețiȘtergere
  6. Oleg, nu este chiar "unsul Occidentului". Mai exact, este "unsul" stângii europene, al Internaţionalei Socialiste, din care face parte PDM, cot la cot cu partidul lui Ion Iliescu (PSD din România). Parlamentul European este dominat de Dreapta. Iată că ăştia tac.

    RăspundețiȘtergere
  7. salutari.
    de aceasta data nu pot sa nu fiu de acord. -)) intr-adevar, comportamentul in situatii de criza este cel mai reprezentativ pt personalitatea unei persoane iar dl Lupu atunci mi-a creat impresia unui baietel vinovat de spargerea geamului dar care tace si spera ca vina va fi atribuita altuia. Mai mult, cred ca plecarea lui din PC are cauze mult mai prozaice decat lipsa de convergenta la idealurile comuniste. Cu toate acestea el va fi cheia negocierilor, deoarece este singurul care poate sparge PCRM. Guvernarea care urmeaza insa va fi una dezastruoasa marcata de o incompetenta crasa. Sper un singur lucru - sa fie pedepsiti toti cei care sunt vinovati de crimele ce au urmat protestelor din aprilie, iar noii conducatori au toate posibilitatile sa realizeze acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  8. eu nu inteleg un lucru....

    Lupu sustine ca un factor ce la facut sa paraseasca partidul comunistilor este evenimentele din 7 Aprilie.

    Bine dar....
    Lupu a parasit PCRM inainte de a fi ales presedintele a doua oara..., dar ce a facut Lupu prima data cind deputatii PCRM au votat in uinanimitate p/u Greceanii.... (atunci nu la deranjat nimic pe Lupu, nu se gindea la evenimentele din 7 Aprilie?)dar ce ar fi facut dmn.Lupu daca ar fi fost atunci aleaesa Greceanii presedinte ???

    RăspundețiȘtergere
  9. Intrebarile pe care vi le puneti si punctele voastre de vedere sunt extrem de pertinente.
    Nu pot sa nu observ ca atitudinile politice ale lui Lupu coincid intr-o mare masura cu cele ale lui Voronin chiar si dupa ce a plecat de la comunisti.
    Chirtoaca-pedepsirea crimelor din aprilie, Lupu-anchetarea protestelor din aprilie.
    Lupu si Voronin-coalitie de uniune nationala cu toate partidele.
    Ce spuneti de Mircea Druc, Snegur sau Lucinschi?Are vreunul sanse sa ajunga presedinte?

    RăspundețiȘtergere
  10. Văd că toţi îşi amintesc zicătoarea "Lupul părul îşi schimbă, iar năravul - ba". Mai este o vorbă veche înţeleaptă: "A pune lupul paznic la oi".

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu cred că Lupu ar trebui să fie prim-ministru. Am argumentele mele, multe...

    RăspundețiȘtergere
  12. Republica Moldova este un stat parlamentar, conform Constituţiei. Preşedintele RM ar trebui să fie o figură mai mult simbolică, în timp ce prim-ministrul are multă putere.
    Aştept să citesc argumentele tale.

    RăspundețiȘtergere
  13. Sincere felicitări poporului Moldovei pentru rezultatul scrutinului!

    Este adevărat că PCRM încă e primul partid al ţării şi e adevărat că situaţia-i deocamdată neclară. Însă este primul pas spre normalitatea democratică - unde niciun partid nu câştigă decisiv iar puterea se împarte prin compromis politic, atât de necesar într-o democraţie.

    Votul de pe 29 iulie a arătat că alegătorii au fost sensibili la evenimentele din aprilie, că forţele politice s-au mobilizat şi că îndoctrinarea ideologică şi iraţională (de orice orientare ar fi ea) începe a pierde, puţin câte puţin, teren.

    Încă o dată, felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  14. Il auzisem pe Urechean zicand ca presedintele RM ar trebui ales de catre popor, nu de catre Parlament.Cum interpretati aceasta declaratie?

    RăspundețiȘtergere
  15. Păi să ia Lupu cartoful fierbinte în mâini... ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Mulţumim, Marius Filip.

    Alexandru Cozer, mă gândeam eu că ai vedere ceva de genul ăsta :)

    Paul, dacă tot nu răspunde altcineva, iată răspunsul meu la întrebarea 1:
    Snegur şi Lucinschi au fost preşedinţi. Nu-i putem exploata chiar până la sfârşitul vieţii, pentru că ne sunt simpatici. Au făcut destule pentru popor. :)
    Iar Mircea Druc nu poate fi preşedinte al RM. L-am auzit zilele trecute spunând la TVR1 că din 1991 are doar cetăţenia României.
    Articolul 78 din Constituţie: (2) Poate fi ales Preşedinte al Republicii Moldova cetăţeanul cu drept de vot care are 40 de ani împliniţi, a locuit sau locuieşte permanent pe teritoriul Republicii Moldova nu mai puţin de 10 ani şi posedă limba de stat.

    La întrebarea a 2-a:
    Am văzut cu toţii rezultatele votului din 29 aprilie. Ce fel de preşedinte ar vota electoratul din Republica Moldova? Unul de stânga, mai degrabă. Situaţia s-ar schimba, cred, chiar după un an de aflare la guvernare a democraţilor, pentru că oamenii ar avea acces la informaţie.

    Mai mulţi politologi afirmă că modelul de „republică parlamentară” este potrivit pentru Republica Moldova, dar că acesta a fost compromis de Partidul Comuniştilor. Mie îmi place sistemul parlamentar. Cred că acesta împiedică transformarea preşedintelui RM într-un dictator, previne cultul personalităţii.

    Republica Moldova a adoptat sistemul parlamentar de guvernare la 5 iulie 2000, iar după alegerile parlamentare din 2001, Vladimir Voronin, secretarul general al Partidului Comuniştilor, a fost ales şef al statului de către deputaţi.

    PLDM pledează încă din 2008 pentru alegerea şefului statului prin vot direct, de către toţi alegătorii, dar nu de către Parlament, cum prevede acum Constituţia.
    În seara zilei de 29 aprilie, Mihai Ghimpu, preşedintele PL, din studioul postului TV „Moldova 1”, a vorbit despre varianta adoptării unei noi constituţii, care să prevadă alegerea preşedintelui Republicii Moldova prin votul direct al alegătorilor. O nouă constituţie poate fi adoptată cu votul simplei majorităţi parlamentare (52 de voturi din 101), în timp ce amendarea Constituţiei în vigoare necesită două treimi din voturile celor 101 deputaţi (67 de voturi).

    Astăzi, 1 august, la „Vocea Basarabiei”, atât Vlad Filat (liderul PLDM), cât şi Mihai Ghimpu (liderul PL) au avut ocazia să dezvolte tema alegerii şefului statului prin votul direct al populaţiei, dar nu au făcut-o. Înţeleg că, în acest moment, nu este o prioritate nici pentru ei.

    RăspundețiȘtergere
  17. Daca Lupu presedinte RM va fi rezultatul "medierii" facute de UE intre PCRM si PLDM-PL-AMN, atunci imi este rusine ca Romania este in UE si ca din cauza noastra, a Romaniei si a lui Traian Basescu, sunteti in situatia asta (Basescu a declarat recent ca in 2005, PPCD l-a votat pe Voronin la insistentele Bucurestiului).

    RăspundețiȘtergere
  18. Dacă UE va susţine punctul de vedere al Internaţionalei Socialiste - ruşine, Europa!

    RăspundețiȘtergere
  19. Eleonora, dar Chirtoaca n-ar fi bun de presedinte? Daca Chirtoaca ajunge presedintele RM, il votez si daca va candida in Romania:D Poate asa facem unirea, ca pe vremea lui Al. I. Cuza.
    De ce tace Chirtoaca? De ce primarul liberal al capitalei RM nu se pronunta categoric asupra evolutiei politice in RM?
    -Lupu: ancheta asupra evenimentelor din aprilie, Chirtoaca: pedepsirea crimelor din aprilie
    -Urechean: am discutat cu Lupu, n-am negociat
    -Lupu si Voronin: coalitie de uniune nationala cu toate partidele, PLDM-PL-AMN: nu colaboram in Parlament si Guvern cu PCRM
    -Lupu: nu pentru guvern bilateral cu PCRM
    -Rusia si China au promis 1.5 milairde dolari lui Voronin
    -Romania, UE, Polonia si SUA nu au promis absolut nimic Moldovei
    Eu merg pe urmatoarele scenarii:
    1. PDM propune coalitie parlamentara si guvernamentala cu toate partidele, Lupu presedinte, PLDM-PL-AMN refuza colaborarea cu PCRM, PDM spune ca e fortat sa colaboreze cu PCRM
    2. Presedinte Lupu sau Voronin pana in 2010, guvern si parlament gestionat de PLDM-PL-AMN-PDM
    Dar acestea nu reflecta preferintele electoratului. Nu este logic ca seful celui de-al 4-lea partid sa inceapa negocieri pretinzand din start functia de presedinte.

    RăspundețiȘtergere
  20. Cind vad astfel de articole mii a vomita.mai bine te-ai uita la tine.de unde te-ai luat asa mare experta?am impresia ca jurnalistii la noi s-au transformat in niste babe de la piata.ca asa articole le faci favoruri comunistilor, cu orice pret doresc divizarea taberei democrate.Candidatura lui Lupu la functia de presedinte este buna si chiar perfecta.Daca interesul national o cere atunci se poate de inchis ochii la trecutul sau.

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim, să nu te îneci. În aprilie, ai mai postat un comentariu pe blogul meu şi începeai cu aceeaşi propoziţie. Dacă eşti tu mare expert şi ne asiguri că Lupu este candidatul perfect, spune-ţi numele.

    RăspundețiȘtergere
  22. Comentarii pe Unimedia la acest articol: http://www.unimedia.md/?mod=news&id=12322


    1. Onest, ora: 08:45; 01 aug 2009
    Sunt intru totul de acord cu ceia ce scrie in articol. Nu pot uita cum Lupu isi batea joc de opozitia din fostul legislativ. Nu pot sa uit cum argumenta ca politistii care au omorat copii nevinovati trebuie sa fie amnistiati, la fel ca cei arestati pe nedrept, ca chipurile a suferit si politia. Da, toti recunosc ca a suferit si politisti nevinovati, dar nu tinerii arestati au fost vinovati de aceasta, dar cei din conducerea tarii, inclusiv si Lupu. Ma bucur ca Lupu si-a adus aportul in infrangerea comunistilor, dar ma intristez ca nu am vazut pocainta din partea lui. Eu nu fac parte din oamenii care nu iarta pe cei care au gresit. Si eu, la randul meu mai fac greseli, dar ca sa mi le ierte Domnul, eu ma pocaiesc, si neaparat imi cer iertare de la cei nedreptatiti de mine. Nu am vazut acelasi lucru de la Lupu, deaceia nu cred in sinceritatea lui, si ma gandesc ca ceia ce face, o face doar din interes personal.

    2. iValer, ora: 09:12; 01 aug 2009
    Sustin aceasta pozitie, bravo Eleonora pt acest post.

    3. iValer, ora: 09:21; 01 aug 2009
    ... precizez: ma refer la postare (post in English).

    4. REZ, ora: 09:56; 01 aug 2009
    Imi plac discursurile lui Lupu frumoase, pline de cuvinte noi, romanesti, invelite de filosofie si puse pe tava noastra ca un tort. Insa NU POT UITA campania electorala inainte de 5 aprilie cum umbla Lupu prin sate si facea propaganda comunista (am fost prezent la o asa intrunire personal), sa vad ce "zace" in omul asta, dupa parerea mea - DACA E ASA CUM ZICE EL- e plin de fatarnicie. Nu vreu sa cred in proverbul ca "lupul paru-si schimba da naravul ba", dar cred ca va trebui. NU VREU SA AVEM MARE INCREDERE IN EL
    As sfatui opozitia sa profite de mandatele PDM -ului nu ale lui Lupu. Sa faca coalitie cu Diacov. Mai bine asa cred.. Si sa-i dee lui Lupu , care se lauda ca e un economist - nu un politic ministerul Economiei. Las sa faca treaba. PUPICI. VREU IN EUROPA!!!!!!!!!!! JOS COMUNISTII.

    5. Iriina, ora: 13:16; 01 aug 2009
    ce cuvinte pline de adevar e in articolul acesta.. sunt de acord cu tot ce este expus aici.. un mare Respect pt Eleonora care nu se teme sa spuna ce ceilalti prefera sa ascunda..

    6. vlasolea, ora: 13:23; 01 aug 2009
    Perfect de acord....dar si mai tare ma enerveaza faptul ca saraca opozitie atita a muncit si a tinut fata unor presiuni carora multi nu le-ar fi facut fata(sa-ti fie rapit si batut copilul), iar acum totul depinde de un smecher ce vorbeste cu fraze inflorite......tare sper sa se adevereasca toate aceste fraze....da oricum nu are respectul meu precum il are opozitia ADEVARATA.

    RăspundețiȘtergere
  23. Ma mira ca au aprobat comentariile la articolul tau astia de la Unimedia.
    Ma mira ca au trecut blogul tau pe prima pagina de pe Unimedia.
    Nu ma mira ca nu au trecut punctul tau de vedere in pagina de stiri politice unde ar fi fost mult mau vizibil...
    M-a iritat un pic ceea ce a declarat Stela Popa la hotnews.ro dar nu o codamn pentru ca ea incearca sa gaseasca o pozitie de echilibru.Daca Stela Popa n-ar fi trambitat despre Lupu ca solutie la criza politica, probabil ca nu ti-as fi facut atata reclama.
    Ti-am raspuns pe blog, sa stii ca e cu umor raspunsul, sa nu-l iei de bun, sa citesti printre randuri.
    Ai vazut ca nu numai eu am zis ca ai dreptate, ci si cativa comentatori de mai sus dar si cei de pe Unimedia.
    UNDE ESTE CHIRTOACA?

    RăspundețiȘtergere
  24. Dorin Chirtoacă este vicepreşedintele PL. Probabil, lasă negocierile pe seama liderilor PL, PLDM, AMN.

    RăspundețiȘtergere
  25. Chirtoaca se bucura de cea mai mare incredere din partea populatiei ca anti-comunist.

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut Eleonora,(sunt Lilia Z., sora V.Z) m-am bucurat mult sa citesc articolul tau printe celelalte de pe unimedia.md. Chiar si aici in Romania fiind, urmaresc foarte atenta ceea ce se intampla in Moldova. Sunt absolut de acord cu ceea ce spui tu si mi-a s dori din tot sufletul ca si multi altii sa adopte o astfel de gandire.E dureros ceea ce se intampla in Moldova, dar inca sunt optimista si sper ca si la noi acasa va fi in viitor mai bine.
    Tot respectul pt tine Eleonora. Curaj si mult succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  27. Comentarii pe Unimedia: http://www.unimedia.md/?mod=news&id=12322

    7. shitr, ora: 13:55; 01 aug 2009
    Eu nu sunt deacord cu acest articol, si cred ca nu este corect sa aratati cu degetul, pentru ca nimic nestiind e usor sa invinuesti pe nedreptate.


    8. nicolau, ora: 14:32; 01 aug 2009
    De acord, presedintele nu trebuie sa fie da la nici un partid, trebuie sa fie un om competent care sa ne reprezinte.


    9. viat, ora: 14:52; 01 aug 2009
    De acord cu cele spuse. Respect pentru toti cei din opozitie, inclusiv PDM, dar daca sa alegem un presedinte atunci numai unul din cele 3 partide liberale fie unul din afara partidelor, iar Lupu a gresit cand a venit cu invinuirile la adresa opozitiei si Romaniei.
    Apropo, dragi jurnalisti, care a fost rolul pDM in evenimentele din aprilie, o sa descoperiti lucruri interesante.


    10. Burebista, ora: 14:57; 01 aug 2009
    "Stati asha! haidets sa vedem altfel lucrurile! Nu ar trebui sa credetsi ca am fost atotputernic in PCRM!" - asha ar incepe Marian Lupu replica asupra acestui articol.

    Personal, cred ca e un articol bine scris, insa nu sunt deacord cu multe ce scrie in el.

    1) Despre limba Moldoveneasca, el nu putea schimba situatia avea doar un vot, de unde shtiti pozitia lui vis-a vis de chestiunea limbii, mai mult ca atit el sa conformat ceea ce nu il invinovateste, e scris in constitutie si nu a votat el acesta schimbare. Asha e democratia, majoritatea conduce, daca vine un strain shi te intreaba care este limba vostra ? apoi cei explici ... ca avem comunishti shi uite-asha. Personal cred ca o sa se schimbe inapoi la cea romana, ca limba oficiala (Daca nu se voteaza PCRM masiv, shi in Parlament vor fi 68 deputati de opozitie fapt ce iti permite ca sa schimbi constitutia). Shi acest subiect nu mai tre sa fie politizat.


    11. razvanus, ora: 17:08; 01 aug 2009
    OAMENII SE MAI SCHIMBA. IAR LUPU NU ESTE UN OM RAU SAU PROST. EL STIE CA RELATIILE CU ROMANII TREBUIE SA FIE CALDE SI FOARTE BUNE.



    12. Micael, ora: 18:00; 01 aug 2009
    11@,este adevarat ca oamenii se mai schimba,dar nici chiar asa de repede incat sa merite pe deplin increderea oarba a noastra.
    Lupu trebuie supus unei perioade de incercare,nicidecum propus la presedintia Moldovei,iar sugestia lui Filat mi se pare de bun simt,ca om neutru sa fie ales presedinte.
    PLDM,PL si AMN fiti viligenti si nu va lasati pacaliti ,ca data viitoare voi veti platii scump pentru nechibzuirea voastra.
    Propuneti ca presedinte pe unul dintre voi sau un independent in care sa aveti incredere .



    13. maracush, ora: 22:22; 01 aug 2009
    hai nu va Prostiti inainte de alegeri lati facut aici pe site cu ou si otet pe Lupu acuma deja ca vati (….) pe voi ca a intrat in parlament deja el nui de alui Voronin ci a moscovei...Linistitiva si ganditiva ca chiar nu are cine sa fie presedinte...Nu sunt deacord si e anormal sa fie Presedinte un om oarecare care cica sa nu faca parte din apartenenta politica cu a zis Craiul Filat...Eu nu degeaba ma votat un partid care a intrat in parlament ca bussinesuy lu Filat nu cumva sa nu prospere si sa puna candidaturi tampite cu oameni care nici nui cunoastem..GANDITI-VA IS VOI CINE SA FIE PRESEDINTE TREBUIE SA AIBA VARSTA SCRISA IN CONSTITUTIE SI PLUS SA FIE SI EL OM CAREI NTELEGE POLITICA NU CARE E JURIST STOMATOLOG SAU MAI STIU EU CINE....RELAXATIVA SI GANDITIVA REALIST GANDTITI PENTRU O NATIUNE NU PENTRU FRUSTRARILE VOASTRE!1 LUPU A ZIS CLAR CA IN CLANU COMUNISTILOR E FRICA SI MULTI STAU DE TEAMA ASA CA NU HALITI SI VOI TOT CE AUZITI!


    14. VaseaStap, ora: 00:27; 02 aug 2009
    pt Autorul articolului

    ori e prost informata, ori faca valuri in pahar. Si anume ma refer la fraza:" Ce făcea atunci Marian Lupu? Acuza Opoziţia şi România de „lovitură de stat”".

    Draga Eleonora, ne dai si noua un link, sau o stire, o sursa unde Lupu personal a acuzat opozitia si Romania!!! Macar o sursa unde a pronuntat aceste cuvinte in sensul pe care il expui in textul tau mai sus.

    Din start zic, nu exitsa asa ceva. LUPU NICIODATA NU A ACUZAT OPOZITIA SI ROMANIA.

    RăspundețiȘtergere
  28. Nu am cont pe Unimedia, aşa că postez aici un răspuns la ultimul comentariu, semnat "VaseaStap":

    Lupu pronunţă primul sintagma de „lovitură de stat”, înaintea lui Voronin, la întâlnirea cu liderii Opoziţiei din după-amiaza zilei de 7 aprilie. De la minutul 6.45:
    http://www.youtube.com/watch?v=IdrcMIPmxFA

    Pot fi găsite şi alte filmuleţe în care acuză, dar eu nu am timp acum să acopăr golurile tale informaţionale. Caută şi vei găsi.

    RăspundețiȘtergere
  29. http://paulsava.blogspot.com/2009/07/vladimir-voronin-catre-marian-lupu.html

    RăspundețiȘtergere
  30. Te rog sa iei in considerare postarea aici ca update sau editare ulterioara, Later edit, a clipului de pe YouTube unde MARIAN LUPU LOVESTE MASA CU PALMA DE FATA CU SEFUL SAU. Apropo de statutul de putere...Clipul e la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  31. Este o victorie a fortelor democratice din Basarabia. Dar lupta nu s-a sfarsit. Mai este mult pana la victoria finala pe care v-o doresc cat mai apropiata. Cu prietenie.(Eugeniu Gheorghita)

    RăspundețiȘtergere
  32. ce aveti mai cu Lupul,este un om puternic atit la propriu cit si la figurat,daca va cistiga eu zic ca avem cu ce ne mindri(cine nu ar fi oricum nu va fi pe placul tuturor)eu sincer nul vad presedinte nici pe Filat,nici pe Ghimpu,ascultindui ai impresia ca vorbesc de dragul vorbitului,apropo Filat in multe discursuri vorbea rusa,pe cind Lupul vorbeste romana,faceti concluzia cinei comunist?Eu zic fie cine o fi important sa il sustinem si sa facem ceva pentru tarisoara noastra ca nicaieri nui mai bine decit acasa si nimeni nu ne va da- para malaiata in gura lui Natafleata,nici Romania si nici Rusia,ei au problemele lor,trebuie sa fim prieteni, dar sa muncim pentru NOI,peste ani sa nu fim certati,injurati de copii,pentruca nu am stiut sa fim NOI.

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului