duminică, 13 septembrie 2009

Putin revine la Kremlin, iar Medvedev va fi „succesorul“ lui

Vladimir Putin a spus că e posibil să candideze la alegerile din 2012.

“Mandatul meu va expira şi cred că Medvedev este cea mai potrivită persoană să fie succesorul meu. În 2012, noi vom reflecta împreună şi vom lua măsurile cuvenite, în funcţie de realităţile momentului şi de proiectele noastre personale”, a spus Vladimir Putin. Medvedev a fost la Ashabad (la 13 septembrie), unde a discutat cu preşedintele turcmen Gurbangulî Berdîmuhamedov despre proiectele energetice comune.

Kremlinul exercită o mare presiune asupra celei mai mari producătoare de metan din Asia Centrală pentru a submina participarea la realizarea gazoductului Nabucco, în favoarea proiectului rus South Stream.

Sursa: „Gardianul”

16 comentarii:

  1. Salut Eleonora,

    Eu cred ca vom asista la lupte acerbe in viitoarea campanie pentru prezidentialele rusesti. In ultimul timp Medvedev nu ezita sa utilizeze atributiile si avantajele oferite de functia pe care o detine (atributii concentrate in scaunul prezidential de Putin).

    Sa nu-l subestimam pe Medvedev: mai are ceva timp si nu va ezita sa-l utilizeze pentru a ramane in functia actuala.

    Exemplu: declaratiile la Summit-ul G8 din Italia, cand a facut declaratii contradictorii cu privire la modul in care ar fi trebuit sa adere Rusia la OMC (la pachet cu Belorusia si Kazahstan sau de una singura).

    Mutatiile in politica interna si externa rusa vor fi din ce in ce mai interesante, iar noi le vom urmari atenti si in continuare ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut, Angy! Tu crezi că Medvedev ar putea merge împotriva lui Putin? Eu nu cred. Medvedev este creatura lui Putin, care are suficiente pârghii de a-i ţine sub control ambiţiile. De fapt, s-a presupus de la bun început că, după două mandate consecutive, Putin va sta în fotoliul de premier, pentru a-şi câştiga dreptul de a candida din nou.
    Dar poate apărea un alt candidat, unul nou, cu şanse pentru Kremlin? :) Ce crezi?
    Ştiu că tu ai scris anterior pe blog despre aspiraţiile Rusiei vizavi de OMC. Eu nu cunosc foarte bine această relaţie, dar ştiu că Organizaţia Mondială a Comerţului nu prea doreşte să se grăbească în privinţa acceptării Rusiei. Iar dacă Rusia vrea să intre "la pachet" cu alţii, va fi şi mai greu, pentru că armonizarea cadrelor legale va dura şi mai mult.
    Republica Moldova, care este membru al OMC de mai mulţi ani, acceptase să fie "avocatul Rusiei", să-i pledeze cauza la OMC. Dar după ce ruşii şi-au bătut joc de vinurile noastre şi ne-au impus embargou la exporturi, nici comuniştii n-au mai răbdat şi au declarat că-şi suspendă pledoariile pe lângă OMC.

    RăspundețiȘtergere
  3. e cel putin jalnic sa citati o sursa care la randul sau cred ca se informeaza citind alte ziare!!!, cand ati putea sa redati extrase din presa rusa ca doar in valtoarea nationalista nu ati uitat inca limba, sau credeti ca la bucuresti se vede mai bine kremlinul decat din moskova? -))
    va dau eu un citat si un link:
    Председатель правительства России Владимир Путин заявил в пятницу, что не собирается конкурировать с президентом Дмитрием Медведевым на предстоящих в 2012 году выборах главы государства.

    http://www.dni.ru/polit/2009/9/11/174818.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Presa rusă anunţa la 11 septembrie despre această posibilitate. De ex., "Владимир Путин не исключил своего возвращения на пост президента" - kommersant.ru.
    Eu nu am avut timp pentru acest subiect în acea zi, dar pentru că-mi pare important, am preferat să-l iau din "Gardianul", nr. din 14 septembrie (de mâine), mai ales că este un material scurt şi se pomeneşte şi despre vizita lui Medvedev în Turkmenistan.
    Cunosc limba rusă mai bine decât foarte mulţi ruşi. :) Dar citez de unde-mi place mie. Este "jalnic" să-mi fie contestată această libertate :)
    Aţi postat un citat, dar văd că nu înţelegeţi ce sens pune Putin în "не собирается конкурировать". Sugerează că Medvedev nu-i poate fi concurent. :)))
    Şi eu vă ofer un link: http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1236964&ThemesID=739
    Как рассказал директор программ по России и Евразии Германского общества внешней политики Александр Рар, Путин "впервые дал сигнал о том, что серьезно обдумывает возможность вернуться на пост президента в 2012 году". "Он, отвечая на наши вопросы, не сказал, что не вернется, хотя такая возможность у него была", — отметил Рар. По его словам, Путин подчеркнул, что "конкуренции с Медведевым у него нет и не будет". Как отметил Рар, по мнению премьера, он и Медведев "из одного теста", но кто из них будет представлять "Единую Россию" на выборах 2012 года, решит партия.

    RăspundețiȘtergere
  5. http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1237020:

    "— Всех интересует 2012 год. Будет ли Владимир Путин составлять конкуренцию Дмитрию Медведеву на выборах 2012 года?

    — Николай,— мгновенно переспросил премьер,— а вы помните, как мы конкурировали в 2008-м?

    — Нет,— сказал Николай.— Не конкурировали.

    — И в 2012-м не будем,— улыбнулся премьер.— Мы договоримся. Мы понимаем друг друга. Мы — люди одной крови. Сядем, договоримся в зависимости от конкретной ситуации. Решим между собой."

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu sunt de parere ca Medvedev ne va mai oferi surprize.

    Cam nu-i prea place lui cum se descurca premierul cu criza. Cred ca tot la tine pe blog am vazut un asemenea material. Am pomenit despre asta pentru ca vroiam sa scriu un articol si am vazut ca tu ai dat chiar stirea pe blog si atunci am zis ca e mai bine sa nu ofer loc pentru interpretari ;).

    In ceea ce priveste Moldova: da, cu vinurile ne suparasem noi, dar cand a venit criza energetica ne-am rassuparat foarte repede pe rusi :D

    Cineva ar putea spune: interesul national mai presus de toate! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, Medvedev a criticat "starea Rusiei", intr-un editorial. Dar se zice că FSB potoleşte pe oricine. Depinde de partea cui e FSB-ul. :)
    În presa rusă nu am găsit informaţia că Putin ar fi declarat că se vor schimba cu locurile cu Medvedev. Articolul din "G" este scris de V. Patrichi, iar eu am încredere că îşi alege bine sursele, pentru că a fost şeful meu şi ştiu că este un bun analist şi un jurnalist excelent :)

    RăspundețiȘtergere
  8. — И в 2012-м не будем,— улыбнулся премьер.— Мы договоримся. Мы понимаем друг друга. Мы — люди одной крови. Сядем, договоримся в зависимости от конкретной ситуации. Решим между собой." - raspunsul tot de la tine vine: prea mult seamana ei intre ei - Putin si Medvedev.

    In plus declaratiile lui Medvedev, sa le excludem pe cele cu privire la criza, nu sunt cele mai ortodoxe (cele cu privire la adevarul istoric, comisia creata, etc, etc).

    Nu-i dati atata credit din oficiu presedintelui rus ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. "Rusia trebuie să aibă un nivel de înarmare astfel ca nimănui să nu îi vină ideea să ne ameninţe ţara sau aliaţii", spunea Medvedev în material.

    Analiştii au spus că editorialul lui Medvedev poate fi perceput ca o critică la adresa lui Putin, dar eu cred că, poate, şi-a asumat misiunea de a ieşi în faţă pentru a spune nişte lucruri.

    S-ar putea să ai şi tu dreptate. :) Pentru că mai este timp până în 2012, dar Putin deja începe să pună la punct un plan, să aranjeze lucrurile. Poate că dacă nu s-ar simţi ameninţat, nu s-ar grăbi. Posibil. Vedem ce se mai întâmplă. Medvedev i se va opune lui Putin doar dacă va avea forţe serioase în spate.

    RăspundețiȘtergere
  10. Angi, tu scrii: "raspunsul tot de la tine vine: prea mult seamana ei intre ei - Putin si Medvedev".

    Seamănă, cumva, dar nu uita, totuşi, ce funcţie a avut Putin până a intra în politică.

    RăspundețiȘtergere
  11. Unde mai pui că tatăl lui Putin a lucrat pentru NKVD, iar bunicul său de pe tată, Spiridon Putin, a fost bucătarul lui Vladimir Lenin şi Iosif Stalin. :)

    Cum să nu facă omul carieră :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Exact cum are în plan și nenea vladimir, să revină cel târziu în 2013...

    RăspundețiȘtergere
  13. Cara Eleonora, você é Romena? Coincidentemente encontrei seu link no Blog do Cachorro Louco. Ando estudando muito sobre os países do Leste e confesso meu encanto por este lugar. Gostaria do seu contato. Dê uma olhadinha no meu blog.
    Abraços

    RăspundețiȘtergere
  14. Mă îndoiesc de sinceritatea politicenilor şi masmedia atunci când îmi lasă în faţă numai doi actori pe scena Rusiei.Sunt interese de grup care de fapt îi aleg şi le impun scopurile şi modalităţile de guvernare,chiar şi "ţarilor" ăştea.De exemplu "Союз промышленников России",care de fapt l-au întărit prima dată pe Putin.Pentru RM consecinţe - în cel mai bun caz va rămâne neutră oficial şi de-facto subjugată din două părţi...

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului