miercuri, 17 martie 2010

Premierul Vlad Filat la „Vocea Basarabiei”: „Există şi altă lege, care nu este scrisă”, "Nu cumva încercăm forţat să ne menţinem la putere?"


Premierul Vlad Filat a reconfirmat astăzi, 17 martie, că, în opinia sa, "alegerile parlamentare anticipate sunt inevitabile".

În seara zilei de marţi, 16 martie, prim-ministrul a fost invitatul emisiunii „Forum”, moderată de Arcadie Gherasim la postul de radio „Vocea Basarabiei”. (foto)

Iată câteva fragmente care mi-au atras atenţia:

Radioascultător: Vă rog frumos, raionul Călăraşi, satul Buda... Acolo-i primarul... În privinţa la comunişti... Am părinţi acolo. Când se duc la primărie, îi alungă acasă, le spune că pe cine au votat, aceia să le hotărască problemele.


Filat: Ceea ce ţine de primar, nu sunt eu în situaţia în care să iau măsuri. Probabil, localnicii trebuie să ia măsuri cu asemenea primar. Şi posibilităţi sunt în a lua măsuri cu asemenea aleşi.


Gherasim: Există legea cu privire la referendumul local.


Filat: Există şi altă lege, care nu este scrisă.


(1h 05 min)



Radioascultător: Dle prim-ministru, aţi vorbit că alegerile anticipate vor avea loc în primăvara anului 2011. Suntem de acord. Corect. Odată cu localele. Dar am aşa o întrebare: poate odată cu alegerile îşi are rostul şi referendumul constituţional? Prezenţa la vot va fi masivă şi acest referendum nu va eşua.


Filat: Este o idee, o vom lua în calcul.


(1h 12 min)



Radioascultător: Dle Filat, aţi fost martor: în 2005, tot v-au sfătuit nişte occidentali să-l votaţi pe dl Voronin şi după asta ne-au aruncat în braţele lui Voronin 5 ani de zile şi a terorizat ţara. Aceşti sfătuitori vă pun acum la cale să faceţi acelaşi pas. Ştiţi urmările celor care au votat în 2005, că au rămas în afara Parlamentului, la fel, poate, fostul partid al Dvs (PDM, din care a făcut parte Filat până la sfârşitul anului 2007).
Ce-i cu acele 260 de mii de familii care primesc indemnizaţii... Le-ţi da anul ista. Ăsta nu-i electoratul Dvs. Este electorat comunist. Ăştia nu v-au votat pe Dvs. O singură procedură de un an de zile şi vom merge la alegeri anticipate, ei vor vota comuniştii.
Şi al treilea punct: ceea ce începem noi să promovăm sub influenţa acelor sfătuitori (...) începem să punem la bază dezbinarea (...)


Filat: Eu reiterez că poziţia respectivă nu este doar a Comisiei de la Veneţia – este o poziţie consolidată a structurilor europene. Or, noi trebuie să ne determinăm aici, în Republica Moldova, unde mergem. Noi nu cumva mergem spre aceste structuri europene?
Eu personal am încredere deplină în poziţia care a fost enunţată de aceşti parteneri ai noştri. Deoarece au demonstrat pe parcursul timpului că ne-au fost sinceri în parteneriat. Că noi nu am avut capacitatea să administrăm eficient acest sprijin, este cu totul altceva.
(...) Nu este o impunere. Este un punct de vedere care ne este sugerat foarte diplomatic să-l avem în vedere.
(...) Trebuie să muncim şi trebuie să obţinem un rezultat foarte clar, pentru ca să-i ştergem pe ăştia (...)
Spuneţi-mi, vă rog frumos, atunci când vorbim despre faptul că în eventualitatea alegerilor parlamentare, comuniştii... pe mine mă miră această ipoteză: „comuniştii ar putea reveni” ... Pentru mine este foarte clar că nu au nicio şansă. Asta înseamnă că cetăţenii din RM sprijină actuala opoziţie? Asta nu cumva înseamnă că actuala guvernare, dacă mergem pe această filieră, nu are sprijinul societăţii în a guverna? Nu cumva încercăm forţat să ne menţinem la putere? (...) Eu, spre exemplu, nu am argument în a răspunde la asemenea întrebări care ne sunt adresate, iarăşi, din partea partenerilor noştri occidentali.

(1h 13 min)

Link către înregistrarea emisiunii şi forum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului