duminică, 27 februarie 2011

Olga Pârău: “Mi-am văzut visul pe Internet”


Popularitatea Internetului este cu adevărat impresionantă: cam 2 miliarde de persoane folosesc reţeaua, adică aproape o treime din populaţia globului. În ultimii 5 ani, numărul de internauţi s-a dublat şi dacă ritmul de creştere nu-şi modifică tendinţa, în aproximativ în 7 ani toţi locuitorii planetei vor avea conexiune Internet.

Din 226 milioane de utilizatori noi conectaţi în 2010 la reţea, 162 de milioane provin din ţările în curs de dezvoltare.

În fiecare an sunt expediate mai mult de 90 de trilioane de email-uri, dintre care circa 200 de miliarde sunt mesaje spam.

Mai bine de 2 miliarde de fişiere video sunt vizualizate zilnic pe YouTube, iar Facebook are peste 400 de milioane de utilizatori activi în toată lumea.

Nu poate fi estimat câte pagini Internet există în total. Dar, cu certitudine, dacă ne-am petrece viaţa întreagă în faţa calculatorului, nu ne-ar ajunge timp să le „răsfoim”. Multe site-uri, însă, nici nu merită să ne pierdem vremea cu ele.

De exemplu, o pagină care m-a făcut curioasă, dar care nu a meritat timpul meu este Max My Dream.

Când deschizi aplicaţia, apare un dreptunghi în care poţi să scrii ce-ai visat – I dreamed that... (Am visat că...). Mesajul trebuie să fie ticluit în 140 de cuvinte. După ce îţi povesteşti visul, cam într-un minut, site-ul ţi-l transformă într-un filmuleţ cu desene animate.

Mi-a părut simpatică ideea şi hai să-i povestesc şi eu visul meu. Am scris cum am putut mai bine că „l-am visat pe iubitul meu care mi-a adus un buchet de trandafiri albi la întâlnire şi m-a cerut de nevastă, dăruindu-mi un inel cu diamante”.

Am aşteptat un minut şi am crezut că mă voi uita la filmul vieţii mele. Dar am rămas dezamăgită, pentru că florile nici măcar nu erau albe şi nici trandafiri, iar inelul avea dimantul cam mic. În plus, buchetele şi inelele (că erau multe, se vede că nu numai eu visez asemenea lucruri) pluteau spre cer împreună cu norii, asemenea baloanelor de săpun. În filmuleţ, stăteam năucită şi priveam în sus cum se duc florile şi inelele de la mine, iar din cer spre pământ a căzut un singur inel. Se vedea doar o siluetă de bărbat ca o umbră neagră - nu părea să fie iubitul meu. Omul se afla în Paradis, iar dorinţa mea de a mă cere în căsnicie l-a adus cu picoarele pe pământ asemenea unui meteorit. Mesajul filmuleţului era cam acesta: „Nu vezi tu degrabă nici un buchet de trandafiri, darămite un inel cu diamante. Uită de cererea în căsătorie, iar dacă insişti, îl vei condamna la moarte pe bietul om”.

Max My Dream m-a lăsat nemulţumită. Sau poate că eu i-am povestit aiurea visul.

Olga Pârău (Gorceag)

ARENA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului