sâmbătă, 23 aprilie 2011

Focul Sfânt a ajuns afacerea electorală a lui Vlad Filat


Vladimir Filat, care îşi spune Vlad Filat şi pe care de fapt îl cheamă Gheorghe, aşa cum ne-a mărturisit la 6 mai 2010, a făcut un gest pe care nu au îndrăznit să-l facă nici comuniştii: îl împinge pe planul doi pe Dumnezeu, de la care izvorăşte Focul Sfânt, şi se pune pe sine însuşi în centrul atenţiei.

„Credincioșii din Moldova se vor bucura în acest an de lumina sfântă, datorită banilor premierului”, citim pe site-ul PLDM.

Ca să vezi! Fără banii premierului, nu pogora Focul Sfânt, nu alta!

“În acest an toate cheltuielile de deplasare vor fi suportate de către prim-ministrul Vlad Filat, preşedintele Partidului Liberal Democrat. „Am luat această decizie pentru ca focul haric să fie adus la Chișinău. Consider că e un gest creștinesc, unul corect şi îi îndemn şi pe alţii să facă asemenea fapte”, a precizat acesta.”

Păi nu prea este creştinesc gestul. Este mai degrabă o luare în derâdere a acelor mulţi creştini categorisiţi drept “alţii” care nu au avut cum să agonisească bani suficienţi pentru sponsorizarea unui zbor la Ierusalim.

“Victor Bodiu va aduce Focul Haric pentru a doua oară consecutiv” – mai aflăm de pe site-ul PLDM.

Gest “creştinesc şi corect”? Oare? În campania electorală şi cu candidatul PLDM la Primărie Victor Bodiu scos în prim-plan?!

Un pic mai multă seriozitate şi modestie nu strică!


Articol preluat de:

Arena.md
24h.md
Timpul.md
Unimedia.md

3 comentarii:

  1. http://vitalicus.blogspot.com/2011/04/sunt-oare-credinciosi-politicienii.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Eleonora, felicitări! Chiar îmi scăpase şi nu ştiam că actualul premier Vladimir Filat s-o fi numind Vlad-Gheorghe. De unde într-un sat ca Lăpunşna, acum patru decenii un preot care să boteze pe cineva cu nume dublu? O asemenea practică este întâlnită des la etnicii ţigani care au un numel (de regulă foarte ciudat) în acte şi cu totul altul la popa părinte. Explicaţia lor pentru un asemenea paralelism este că în felul acesta deviază eventualele blesteme îndreptate împotriva lor către numele fals, cel oficial, pe când numele real, cel de botez, necunoscut publicului, rămâne neatins. Aşadar, numele oficiale sunt, de multe ori, false nume, un fel de "paratrăsnet pentru blesteme". Cazuri asemănătoare s-au întâlnit foarte frecvent, în Basarabia interbelică, printre evreii convertiţi la creştinismul ortodox. De precizat că în cuprinsul Mitropoliei Basarabiei am avut cea mai de amploare şi intensă misiune ortodoxă printre evrei, cu urmări până astăzi. Judeţele Orhei şi Lăpuşna au fost zonele cu cel mai mare succes al misiunii ortodoxe printre evrei, fapt confirmat chiar de admiterea în cler a unor etnici evrei. Potrivit datelor recensământului general al populaţiei României din 1930, în satul Lăpuşna, de unde este originar Vladimir-Gheorghe Filat, exista o robustă comunitate evreiască de 150 de sufltete, ceea ce, pentru un sat obişnuit, nu putea rămâne neobservat. Nu există date foarte clare despre misiunea ortodoxă printre membrii numeroasei comunităţii evreiaşti din Lăpuşna în perioada interbelică, după cum se cunosc prea puţine despre soarta acestei comunităţi în perioada de după ocupaţia sovietică. Din păcate, subiectul, atât de interesant, rămâne aproape deloc studiat şi, astfel, necunoscut. Nu vreau să se înţeleagă că aş afirma aici că Vlad-Gheorghe Filat ar fi de origine etnică evreiască, ca şi foarte mulţi dintre celebrii purtători ai numelui Filatov din Rusia, în special provenind de la Odesa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vlad Cubreacov are o teorie neobisnuita :)

    RăspundețiȘtergere

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului