miercuri, 18 mai 2011

Arena.MD – Accesaţi!


De regulă, jurnaliştii scriu pe blogurile personale când se angajează la un loc nou de muncă şi, din acest motiv, presupun, sunt întrebată frecvent de ce nu am anunţat şi eu barem într-un rând că lucrez la Arena.md, dacă nu doresc şi să dau nişte detalii despre nou-creata redacţie.


N-am scris din simplul motiv că aşteptăm lansarea oficială a portalului, care ar trebui să coincidă în timp şi cu startul campaniei de promovare. Aceste două evenimente vor viza nu doar portalul, dar şi postul de radio „Arena FM”. Este programată lansarea în tandem a acestor două structuri media. Data nu o pot preciza.


Aşadar, în cele ce urmează, voi satisface parţial curiozitatea celor care citesc acest blog.


Sunt redactor-şef la Arena.md. Mi-a plăcut din start ideea acestui proiect şi am acceptat invitaţia: mi s-a încredinţat politica editorială şi am fost asigurată că vom avea libertatea de a fi obiectivi, neînregimentaţi politic şi de a promova adevărul istoric, lingvistic şi valorile neamului românesc.


Independenţă editorială, echidistanţă politică, pluritate de opinii - o ofertă de vis pentru mine!



Îmi doream în taină să lucrez la un portal de ştiri, din considerentul că o publicaţie electronică are posibilitatea să reacţioneze rapid sau chiar în regim real la evenimente.


În plus, în funcţia de redactor-şef vedeam şansa mea personală de a imprima ştirilor acea corectitudine, dar şi eleganţă şi precizie a exprimării în limba română despre care spun deseori că-i lipseşte presei de la Chişinău.


Am format echipa Arena.md în luna august 2010 şi am început să scriem şi să publicăm ştiri pe site la 3 septembrie 2010. În prima etapă, ne citeau doar prietenii noştri, care ne accesau printr-un link oferit de noi. Site-ul a fost deschis pentru public la 14 octombrie 2010.


Fac o precizare în special pentru colegii de la serviciile de presă care se mai supără uneori că nu ajungem la toate evenimentele la care ne invită: suntem o echipă mică de jurnalişti. Eu, reporterii Diana Preaşcă (Madan) şi Anastasia Rotaru, angajate de la început, şi reporterul-redactor Dorina Arsene, venită mai recent.


Fiind atât de puţini jurnalişti „de bază”, portalul s-a bazat şi continuă să depindă în mare măsură de contribuţia colaboratorilor din afara redacţiei. Profesionişti de înaltă clasă, cu vocaţie şi talent. În caseta tehnică de pe Arena.md, la „Contacte”, puteţi vedea numele unora dintre ei.


Mă bucură mult faptul că am reuşit să-i conving pe trei redutabili jurnalişti şi români inimoşi de la Bucureşti, foarte buni cunoscători ai realităţii din Republica Moldova, dar şi de pe întregul mapamond, să scrie pentru Arena.md: dnii Ion Petrescu, Viorel Patrichi şi Benone Neagoe.
Maeştri în presă. Atât sub aspectul documentării, cât şi al expunerii.


Am dorit să oferim publicului basarabean posibilitatea de a citi analize de excepţie, subiecte inedite în peisajul mass-media de la Chişinău. Bunăoară, pe lângă faptul că ne scrie editoriale, analize, comentarii şi subiecte la câteva categorii, analistul politico-militar Ion Petrescu a iniţiat rubricile „Standard NATO” şi „Intelligence” – o premieră absolută pentru presa din Republica Moldova.
Nu am avut aşa ceva anterior, pentru că la Chişinău nu avem jurnalişti-experţi în aceste domenii.


La rândul său, Viorel Patrichi, un jurnalist care, indiferent în ce redacţie lucrează, nu uită niciodată de românii din afara graniţelor, scrie pentru Arena.md analize la Geopolitică şi Externe, articole la Cultură şi Diaspora, precum şi editoriale de interes major pe tema situaţiei interne şi/sau relaţiilor externe ale Republicii Moldova.


Benone Neagoe realizează pentru Arena interviuri de mare rafinament cu personalităţi importante din viaţa culturală, socială şi politică a românimii, printre interlocutorii săi aflându-se foarte mulţi originari din Republica Moldova sau Basarabia istorică.


Aşa cum materialele acestor trei jurnalişti sunt căutate şi citite şi de către internauţii din România, Arena.md a trecut Prutul cu uşurinţă, extinzându-şi simţitor numărul vizitatorilor fideli.


Acum voi răspunde unui reproş pe care-l aud frecvent: stângăciile, greşelile de exprimare şi de ortografie din unele ştiri de pe Arena.md. Ni se spune că anterior surprindeam prin faptul că nu scăpam nici litere.


Da, recunosc, există greşeli. Când le observăm, le corectăm.


De la începutul activităţii site-ului şi până la 10 februarie 2011, absolut fiecare ştire publicată pe site trecea prin „filtrul” redactării mele, 7 zile din 7. După câteva luni de activitate într-un asemenea regim, înţelegând că resimt oboseală, directorul general a hotărât că reporterele din redacţie scriu suficient de bine şi că site-ul va câştiga la viteză dacă ştirile lor vor fi postate direct, fără filtru, în ideea că pot fi completate sau corectate şi post-publicare. 
Da, se poate, aşa procedăm acum. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă ai un gând preţios, formulează-l în termeni civilizaţi şi postează un comentariu.


La începutul blogului